lördag 29 november 2008

Rapport från skogen!

Nu är spåren utlagda och vi väntar på att de ska ligga till sig. Barons husse har lagt dem och han hade en sån här fiffig duttstav! Det är premiär för Pucko på blodspår och jag (hjalle) kanske är en gnutta ringrostig har ju inte gjort detta sen innan älgjakten! Vi återkommer senare.

//Pucko & Hjalmar

Tillägg:

Nu är vi hemkomna och tänkte berätta hur det gick. Pucko får börja.

Ja, det var mitt första blodspår. Har väl inte visat mig så där intresserad för varken flaskan med blod eller den där Bambi foten som Hjalle kallar den. Men ni vet.....när det blir skarpt läge (förvisso var detta inget riktigt eftersök, men vi kallar det skarpt läge ändå) då börjar jag jobba. Jag tog det helt sonika i min egen takt, gick av spåret lite ibland för och kolla om nån lämnat nåt kul i skogen eller bara reka läget. Hur som helst efter en stund tyckte jag det var lite märkligt att det inte låg några apporter någonstans (ni vet dem som betyder köttbulledags matte gick inte och lura idag, brukar ju ge henne en och annan gren istället.....). Efter en stund i det där blodiga spåret hittade jag iallafall klöven och tack gode köttbullsguden det var den som betydde KÖTTBULLAR!!!

Hjalle här...mitt spår låg på öppetfält, det var riktigt roligt. Vinklar och så försökte de finta mig genom att göra en återgång....jag har aldrig testat det förrut, men tji fick de för jag fixade det oxå. Det jag måste öva vidare på är att inte använda alla mina hästkrafter, jag är lite för ivrig och matte är tung så henne är inte lätt att dra med i den takt jag vill!! Vi får väl kompromissa eller sätta henne på diet så jag orkar dra henne ha ha. Ingen risk nu när det närmar sig jul!! Nu är jag hur trött som helst, men nöjd, det blir till att vila en stund......

Vi hoppas kunna läsa en rapport även från Baron och Falstaff senare, fast vi vet ju att det gick bra även för dem.

//P & H

2 kommentarer:

Gordon sa...

Ni kan vara helt nöjda med er insats i spåret idag. Pucko: du blir jättebra - bara du får lite rutin. Hjalmar: du var helt felfri, och vilken återgång! Klockren! - Detta intygas av spårläggaren

Gordon sa...

MYCKET bra och rättvisande beskrivning av era insatser i viltspåret, kära puckhjall! Spårläggaren (våran husse) var uppriktigt imponerad! - Kramar från Baron och Falstaff