onsdag 26 augusti 2009

Vi spåra upp ett traktorlik!

Ja, vi har alltså varit ute och spårat, vi hittade bland annat detta fina traktorlik med järndäck!I spåren hittade vi dock inga traktorer utan blod och klövar. Vi börjar med Pucko...

....idag för första gången på länge intog jag spåret med glädje. Hög svansföring och med ett självförtroende som var på topp. Sakta och systematiskt avancerade jag framåt för att till slut hitta min klöv eller dvs Bambis klöv. Tror nog att matte var mäkta stolt över mig idag, hon har börjat tveka lite på om jag verkligen vill följa med ut i skogen...klart jag vill, men har jag inte bevisat tillräckligt många gånger att jag kan detta med spår? Ja ja så för hennes skull gick jag spåret med ett mycket väl godkänt resultat...räkna inte ut gubben för än kan han ha ha!!

Hjalle - oj så laddad jag var när det äntligen blev min tur, kan nog säga att jag sliter inte ut mina trampdynor för jag flyger fram....matte försöker hålla emot men min vilja vinner alltid över hennes kilon hi hi. Barfals husse hade som vanligt lagt ett spår med många svårigheter som bloduppehåll, vinklar med blod och utan blod plus en återgång. Först vid återgången tyckte jag det blev lite svårt.....men så länge man jobbar och kämpar kommer man närmare målet, vilket jag lyckades med idag oxå. Plötsligt så låg klöven där mitt framför mig, lyckan var total! Matte har dock höga krav på mig och tyckte inte om mitt velande vid återgången, som tur var gick Barfals husse och kollade oss och tycker nog att matte bör komma ner på jorden och se det som är bra, för han tycker iallafall att jag är riktigt duktig. Nu har dock matte tänkt igenom spåret och lyssnat och tagit till sig det Barfals husse sagt och insett att hon har en riktigt duktig spårare längst fram i linan.....vad tror ni att skicka matte på kurs eller att hon får krypa fram på alla fyra själv och försöka hitta klöven....det vore en syn ha ha!

Sammanfattningsvis kan vi konstatera att ännu en lyckad spårkväll är förbi, men om ett par veckor då är det dags igen....det ser vi fram emot!

//Pucko & Hjalmar

Ps från matte.....hon är mäkta stolt över oss och tycker att vi är fantastiskt duktiga.....

2 kommentarer:

Gordon sa...

Vi ser fram emot rapporten. Berätta hur roligt Pucko tyckte att det var, och hur jätteduktig Hjalmar var! - Kramar från oss i beardis-gänget

Gordon sa...

Helt rätt, Pucko och Hjalmar: det var en mycket lyckad spårkväll. Eran matte beskriver det helt rätt: ni var mycket duktiga. Våran husse kollade Hjalmar: vilken glädje han utstrålar, och så väl medveten han är om vad han gör. JÄTTEKUL! - Kramar från kompisarna Baron och Falstaff