onsdag 9 september 2009

Vår spårgård....


...som vi åter besökt idag för en liten spårträning. Det är inte våran gård, utan tant V:s föräldrarhem. En mycket trevlig gård som har lite bullerbynkänsla...ja vi har inte tittat på bullerbyn men matte har tydligen det!

Idag hade vi lite blandade resultat på våra spår....

Hjalmar får börja idag...

Å ibland är jag bara bra men ibland är jag riktigt riktigt bra! Idag var en sån dag, inte ens matte har något att invända (tänker: å den kärringen gnäller inte lagom över bagateller). Fast jag kan väl tala om att hon tänkte inga sköna tankar hela vägen i spåret...men det beror på att hon inte kan läsa mig...jag grejar lite med lite allt möjligt samtidigt som jag har full koll, så en stund tänkte hon att idag hade det inte varit någon bra dag för Bambi och bli skadeskjuten på, men vad händer då tror ni???? Jag hittar klöven, jag var rätt och matte hade fel fel fel....detta är en sån gång som hon gillar att ha fel så vi jublade ikapp ett tag! Vad säger man "I´m good!!!".

Från skrytmåns till livsnjutaren Pucko!

Nja idag var väl ingen dag som jag avsatt till ansträngande aktiviteter, jag ser det mer som en liten rolig utflykt men en trevlig skogspromenad med kvinnan i mitt liv....du och jag matte...blink blink!! Fast bitvis gjorde jag vad jag skulle, men sen tappa jag liksom sugen....så vem vet en stackars svampplockare kanske får en klöv (för den lämnade jag kvar) i sin svampkorg ha ha det vore en syn det. Däremot hittade jag lite andra intressanta saker....de har mycket roligt på sin skrotbacke, ni kommer ihåg den där traktorn med järnhjul va....de har en rad andra roliga prylar till, sånt gillar jag nog lite mer än att leta efter en stympad Bambi!

//Pucko & Hjalmar

1 kommentar:

Gordon sa...

Oj, vilken trevlig rapport! Och STARKT JOBBAT, HJALMAR! Det var inget lätt spår du fick - det vet våran husse. Tråkigt bara att han inte hann följa med och titta. Han hade viktiga saker att göra (sa han ...) - Och käre PUCKO: du och Baron tar det med rätta lite lugnt. Med ålderns rätt! - Kramar från era kompisar BARON och FALSTAFF