lördag 31 oktober 2009

Spår

Japp idag är det spårdags, vi har mött upp vännerna i skogen. Människorna håller som bäst på att förbereda våra spår!

P&H

Rapport från spår:

Nu är spåren avklarade, Hjalle fick ett långt på öppet fält och Pucko hade sitt i ett skogsparti. Hjalle får börja idag med sitt spår.

Som sagt, spåret låg på ett öppet fält och det var som vanligt Barfals husse som la det, men med en massa lurigheter....vinklar med och utan blod, återgång och bloduppehåll osv. Vi hade ytterligare en följare i spåret idag, Tant V gick med också. Det är bra att träna mattes nerver, så hon vänjer sig vid att ha skytt eller skyttar bakom. Mitt jobb gick jättebra, kanske lite lite för mycket fart än men jag har blivit bättre, så jag drar inte matte längre eller har hon bara blivit tyngre hmmm ja jag vet inte! Hursom helst det gick bra och Barfals husse vill gärna att jag ska få gå ett anlagsprov och eftersom vi vet att matte är lite seg med att anmäla så har Barfals husse lovat ta tag i detta, så till våren blir det antagligen av:-))

Pucko: Hmmm har vi spårat jäsp....ja just det var ingen dröm jag var i skogen. Joho gammal är äldst brukar man säga och visst stämmer det...spår i all ära men jag brukar krydda den upplevelsen med att kolla in svampar, riva lite i mossan osv ja sånt som matte gör när hon letar kantareller....så vägen till klöven blev lite mer innehållsrik idag och rik på köttbullar blev jag när jag hittade klöven. Mission complete! Åter till soffan för en liten middagssträck!

//P&H (igen)

1 kommentar:

Gordon sa...

Kul att läsa en så snabb rapport, käre Hjalmar! Och vi intygar att du var jätteduktig. Våran husse har redan plockat fram anmälningsblanketter till anlagsprovet. Han tar med det nästa gång vi ses. Så nu finns snart ingen återvändo. - Kramar från dina kompisar Baron och Falstaff