lördag 14 november 2009

Idag har vi fått varsit MVG!

Vi har varit i spårskogen igen. Som vanligt hade vi en jätterolig stund! Det regnade lite idag före o under spårläggningen, men då satt vi i tryggt o torrt förvar i bilen. Då det var dags för våra spårupptag, ja då var det bättre väder iallafall uppehåll. Ni får som vanligt våra rapporter här.

Pucko: Kanske att jag var lite svårstartad idag...men tänk er själva att ni blir uppkörda från sängen tidigt (för mig), för att sen hoppa in i en kall bil lagom till man somnat om och fått upp värmen i bilen.....ja då ska man ut i en blöt skog och prestera. Men jag tog väl tillslut upp spåret och spårade iväg med näsan i backen, plötlsigt ligger klöven där...tja hur svårt kan det va? Jag är nöjd och matte säger att jag fick Mvg för charm och resultat!

Hjalmar: Idag skulle jag minsann utsättas för prövningar, jag hörde allt deras (matte och Barfals husse även kallad coachen) taktiksnack utanför bilen. Vilket givetvis inte hjälpte mig att hitta i spåret, men jag förberedde mig noga. I det närmaste överladdad intog jag spåret och snacka om att det var långt och med många svårigheter. Min vana trogen höll jag ett högt tempo i början, men blev motarbetad av matte - hon tycker att det ska gå lite långsammare, men när slutet närmade sig så började jag slå av på farten och kom ner i normal fart (enligt matte o "coachen"). Behöver jag ens tala om att jag hittade Bambis fot och att jag fick MVG för min uppvisning *flin*. Jag kanske inte låter som den mest ödmjuke när jag berättar om min framfart, men det är en fasad jag är det innerst inne *blink*!!

Nu önskar vi er en fortsatt trevlig helg

//Pucko & Hjalmar

2 kommentarer:

Gordon sa...

Käre Hjalmar - MVG är ett mycket rättvist och välförtjänt betyg. Jag är imponerad över din säkerhet och målmedvetenhet, och är riktigt ivrig och angelägen att se dig i ett officiellt anlagsprov. - GRATTIS från coachen och hans flock

puckhjall sa...

Bäste Coach, jag tackar o bugar för det fina omdömet....jag är själv rätt sugen på anlagsprovet!
tass o kram