torsdag 18 november 2010

Utmaning

Vi har fått en utmaning från Seila och självklart sätter vi tänderna i den med engång!

Pucko svarar:
4 tv-program jag brukar se:
får ju mest kolla på det som matte kollar på annars gillar jag filmer med djur i. Men tydligen så gillar vi 2 1/2 män, Greys Anatomy, Idol, Hollywoodfruar, Efterlyst, Dr House, Halvåtta hos mig och Så mycket bättre :-)

4 saker jag har gjort idag:
-levt rövare på kontoret (grejade lite med allt möjligt...bet sönder en plastskål, tjöt och skällde tills jag fick godis osv)
-gått promenader
-ätit min medicin
-myst ner mig i soffan

4 saker jag längtar efter:
-tomten (eller paketen egentligen, har ju fattat att det är husse som är tomten)
-campinglivet (vilket betyder husvagnsliv och åka båt)
-åka traktor, lastbil eller nåt annat stort fordon
-åka i morbrors fina cheva (men han säger att jag har lite för mkt klor än vad som är bra för skinnklädseln....hmmm det finns sockar)

4 saker på önskelistan:
-farmors goda köttbullar
-blodpudding
-paket
-sovmorgon

4 saker jag avskyr:
-en ilsken Hjalmar, det gör ont
-gå upp för tidigt på morgonen
-stress
-att få skäll (inte för att jag får det så ofta, men när jag var ung o oförståndig kunde det hända och jag gillade det inte, så jag lärde mig att det är lika bra att inte hitta på ofog).

Hjalmar svarar:
4 tv-program jag brukar se:
säger samma som Pucko, det blir det som chefen över kontrollen bestämmer. Annars gillar jag oxå program och filmer med djur i, både riktiga och animerade.

4 saker jag gjort idag:
-rymt från kontoret för en kortare sväng i butiken (uppskattas inte av matte)
-tiggt till mig godis av alla som varit inne på kontoret (människor kan vara så enkla att överlista haha)
-gått promenader
-sniffat på en Dhl-are (en som kommer m paket), han hade varit å lämnat paket på ett ställe som de hade 2 golden på, så fatta att han luktade gott!

4 saker jag längtar efter:
-tomten och alla paket han lämnar av här
-bada i havet till sommaren
-husvagn & båtlivet
-den 27:e när vi ska spåra

4 saker på önskelistan:
-grisöron
-frolic
-farmors köttbullar
-julklappar

4 saker jag avskyr:
-när Pucko smyger omkring, det gör mig rädd och arg
-att inte få göra precis som jag vill
-människor med rollatorer, dramatenväskor eller om de går så där lite framåt lutande (de är otäcka, tycker de är lite hotfulla)
-rottweiler (har blivit biten av en sån och då gillar jag inga såna hundar...är rädd för dem)

Vi skickar utmaningen vidare till Falstaff

//Pucko & Hjalmar

3 kommentarer:

Gordon sa...

Ojojoj - det här måste vi riktigt tänka på och fundera på. Men jättekul att få en utmaning! - Kramar från en funderande FALSTAFF

darkangel och fröken Jokkmokk sa...

Kul!

puckhjall sa...

@Falstaff
jo det är alltid roligt att få en utmaning!
@Fröken Jokkmokk
tack....det var kul å läsa din oxå! å tack för utmaningen.
//Puckhjalls