onsdag 15 juni 2011

Spår

(På bilden ser ni en av de många åkedonen som finns på gården där våra spår utgår ifrån)

Ikväll har vi varit och träffat bästa spårvännerna. Det var Falstaff, Vega, Tant V och Falstaffs husse och matte. Alltid lika roligt att träffa dem.

Pucko som numera är spårpensionär gjorde apportupplet, han hittade dem alla och käkade nöjt sina köttbullar.

Nog pratat om det....mitt spår (Hjalles alltså), gick på öppet fält...det brukar gå kor där men inte idag, det låg bara lite spår efter dem kvar...många väldoftande koblajor men jag rullade mig inte i en enda. Inte för att jag inte ville, men jag vet ju hur vansinnigt sur matte blir dessutom tvättar hon mig med trädgårdsslangen när vi kommer hem då och det är svinkallt vatten. Ingen höjdare alls!!

Spår var det ja.....idag utsattes jag för lite icke-planerade-störningar, mitt i spåret flög en hare upp mitt framför mig. Ville ju för allt i världen hänga på den å se vad den skulle ta vägen. Efter ett "hmmm-ande" och en påminnelse om att det var spår vi höll på med tog jag upp spåret igen. Matte hängde på fint och verkade nöjd, men sen hittade jag ett gammalt djurkranie och den var jag ju bara tvungen att gosa med lite. Så det blev en ny tillsägelse av matte...det var bara att fortsätta leta efter Bambi. Efter att vi travat och gått ett tag till hittade jag klöven! Ni ser det finns tid för lite annat i spåret bara man hittar det man ska....ja ja det hade ju varit synd om Bambi hade legat där och mått dåligt och blött....men jag visste att det inte var skarpt läge ju!

Nu går vi snart på semester....ska bli hur gött som helst. Vi lämnar husse hemma och tar med matte och mormor till kusten! Husse kommer väl och hälsar på oss som tur är, det kan ju bli alldeles för tjejiga intressen som prioriteras annars! Vi tar dock inte semester från bloggen är väl bäst att tillägga.

//Pucko & Hjalmar

2 kommentarer:

Gordon sa...

Vilken trevlig rapport! Och vi instämmer: det är alltid lika roligt att träffa er. Nu önskar vi er jättesköna dagar, och vi är glada över löftet att inte glömma bloggen. - Kramar från tillg. Falstaff med matte och husse

puckhjall sa...

@falstaff
Vi tackar o bugar det kommer nog bli många lata dagar. Vad vädret säger så kommer dagarna tillbringas i bil och inne i husvagnen. men det gör oss inget...vi gillar att turista runt i bilen.