lördag 24 september 2011

Veckans som gått

Vi får köra en veckorspport...det blev inga inlägg i veckan visst!

Början på veckan jobbade vi på dagarna och kvällarna tillägnades åt att förbereda inför husses födelsedag! Så på onsdagen kunde vi ha lite kalas hemma! Roligt roligt även om det var husse som fick öppna paketen å inte vi!

I torsdags träffade vi vårt härliga spårgäng igen. Vi bjöd dem på tårta å så spårade vi givetvis. Jag ( hjalle) fick ett personspår med fyra apporter. Matte gillade min insats och jag gillade köttbullararna. Spårläggarn gick en bit bakom å kollade å av honom fick jag mycket ros!

Pucko gjorde upplet! Pinnar i en sökruta. Detta har visat sig vara en mycket givande sysselsättning för spårpensionären. Spår har ju annars varit hans grej, men nu vid en aktningsvärd ålder av 13 år så är det besvärligt att springa i terrängen. Vilken tur att han gillar sökrutan!

Igår tog jag (hjalle) å matte en skogspromenad. Ingen svampskog precis men vi hittade nån liter kantareller. Matte vill så gärna att jag ska lära mig kantarellsök. Jag tycker jag kan så mycket annat bra så vi är inte helt överrens där. Tycker det är smidigare när vi leker svampleken inne. Ni vet hon gömmer redan plockade svampar å jag letar rätt på dem. Ute är det så mycket annat jag vill roa mig med. Ja ja var sak har sin tid....nästa år ska jag nog hjälpa henne med det där!

Helgen tror vi ska avlöpa i ett lugnt tempo.

//pucko & Hjalmar

1 kommentar:

Gordon sa...

Jodå, som spårläggare kan vi intyga att Hjallemannen var HELT suverän. Som han brukar vara! Och Pucko är imponerande som uppletare. Det brukar han också vara ... Kramar