tisdag 25 juni 2013

Ikea ger jag

....jag inte möe för, men de har go korv. Åt två, sem fick jag en nalle oxå men jag har inte gett den så mkt uppmärksamhet. Mormor'n å matte turades om att valla mig på utsidan av denna gigantiska butik.
Vi var i Ljungskile oxå där såg vi den sötaste schnauzer tiken som bara var 1,5 år. Hon var inte alls som mig, hon sprang lös å gick bara nån meter från sin husse. Släpper matte mig lös så får hon allt springa åt mitt håll om hon vill va bredvid mig för jag hittar mina egna vägar. Nu är vi tebaks i vagnen och jag ligger på sofflocket å tänker väl inte göra så mycket mer idag! Jo jag lekte veterinär igår, min sporre som jag tog bort förra året har ju varit lite missbildad. Den började irritera mig så jag tog helt sonika bort den. Efter en inspektion av matte som inte alls är medicinskt kunnig ser det bra ut. Inget blodande, varande eller andra konstigheter. Så vi behöver nog inte åka in å kolla. För säkerhetskull har matte lagt om det med lite Sårback som drar ut ev skit! En kanske skulle bli veterinär på gamla dar:-)
Natti Natti
//Hjalle

1 kommentar:

Gordon sa...

När du blir veterinär, käre Hjalle, lovar jag att konsultera dig. - Kramar från Gordon