tisdag 23 juli 2013

Ferdinand

Här står jag å leker tjuren Ferdinand å luktar på blommorna. Händer inte så mkt just nu. Det är jobbvecka, varmt som satan å skönt att slippa regn. Men lite slö blir man.
Mormorns katt råkade bli skrämd av nått igår så han tog sin flykt över asfalten å rev av sig nästan alla klor. Stackarn ligger fyllesjuk nu, spyr och har ont efter att få åka en sväng till veterinären idag å göra rent klorna. Ni vet så där som de gör på oss hundar när vi bryter en klo. Det gör ont, men här kan man ju gångra på smärtan ngr gånger! Hoppas du blir bättre snart Wille!
//Hjalle

3 kommentarer:

Gordon sa...

Också vi önskar Wille god bättring. Du får trösta honom, käre Hjalle. - Kram från Gordon

Hella sa...

Vilken fin bild! Oj, stackars katten! Låter läskigt, hoppas han mår bättre snart! Ja, det är för jäkla varmt. Jag orkar inte så mycket mer än att gå och bada!
/ rottisen Mandie

puckhjall sa...

@gordon
tack, det går åt rätt håll med Wille. Jag är inte rätt man att trösta katten...
//Hjalle
@hella
tack, ibland ställer jag upp som fotomodell fast oftas tittar jag bort. Ja det var lite läskigt med katten, men det går åt rätt håll. Medicin, vetrinärvård och rengöring har gjort susen!
//hjalle