tisdag 22 juli 2014

Värme värme värme

Det är lite för varmt för att en 12-årig schnauzer ska må bra nu. För att försöka svalka mig drog vi till mormor'ns ranch igår så jag kunde gå lite i bäcken. Vanligtvis brukar kossorna ockupera den, men de var någon annanstans för tillfället. Så matte kryssa mellan koblajjerna på torra land och jag gick i där länge. Sem var jag ju tvungen att ägna mig att leta efter mormor'n och hennes katt som inte syntes till någonstans. De var på annat håll så jag hitta dem aldrig. Passade på att vattna blommor istället, för mormor'n har myyyycket blommor.
Idag kom svalkan via en trädgårdsslang istället. Kyler gör det men ingalunda lika skönt som ett bad. Nya tag med regndansen imorrn så kanske det kan bli lite bättre svalka.
//hjalle

1 kommentar:

Gordon sa...

Jag vet hur det känns, käre Hjalle! Men själv vill jag inte ens komma i närheten av vatten, hur varmt det än är. Keep cool - hälsar din kompis Gordon