tisdag 6 januari 2015

Utställning

Idag har jag (Allan) varit på utställning i Göteborg, mydog 2015! Hilfe hilfe va hundar det var där, tyckte de va många sist och då var det "bara" 400 anmälda. Idag var det precis hur många som helst säkert 1000 å det är ingen överdrift.
Vi hade en fransk domare hon tyckte jag hade ett lovely huvud, front och vinklar. Sen tyckte hon att jag kanske var något för lång och önskade mig lite mer fyrkantig. Ja om ni undrar nått så fråga nån annan ha ha! Hon tyckte oxå att jag behövde mer ringträning, no shit jag har varit på 2 utställningar i hela mitt liv, lika många som mina människor. Så detta är lite ny mark för oss. Det vi fatta var att jag fick excellent i konkurrens bedömning, ett hp och BIM. Det gjorde mig till bästa hane i min klass. De som inte dömde utan var publik, vänner, uppfödare som fött upp min mamma och de som min pappa bor hos sa alla att jag är så fin, väldigt vacker! Vissa partiska vissa konkurrenter så jag åkte hem som snygg-Allan! Den största behållningen var inte rosetten, utan att på träffa min penny och Bella! Dessutom kom min syrra Hedda och hälsade på. Så kul att få träffa dem. Dessutom var min trimmare där och hejade likaså ett par vänner från kusten. Så jag hade en liten fan-club! Nu är jag så trött att jag måste sova lite.
Hjalmar har det inte gått någon nöd på. Han har haft full uppmärksamhet av mormor. De hade bara gjort saker som Hjalmar gillar.

//Allan
Ps hjalle hälsar

1 kommentar:

Gordon sa...

Nu säger vi VOV VOV VOV! Som du vet betyder det GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Jätteroligt att läsa om din dag i Göteborg. Kramar från Vega, Gordon och deras människor.