söndag 4 januari 2015

Nu är jullovet snart över

Ja nu är alla helger snart över! Vi har väl inte legat helt platt utan jobbat en å annan dag. Matten och Allan smiter ut själva emellanåt för en längre promenad. Då kan jag (Hjalmar) slänga mig i soffan å vila ut och inte behöva att tänka på att attackbollen (Allan) kan komma flygandes rätt på mig. Sen har jag hussen för mig själv.
Idag påminde vädret mer om vår än vinter. Det var inte många dagar med snö vi fick den här vändan.
Imorrn ska jag (Hjalmar) eventuellt till veterinären igen. Stygnet har inte trillat bort av sig självt så det är läge på att ta det nu. Matte ringde dem i fredags men då var det många sjuka djur så de kom överens om att måndag kanske är en bättre dag. Den som lever får se.
Just nu pågår mydog i Göteborg. Imorgon börjar det för schnauzrarna. Allan ska dit först på tisdag. En dag på det jippot är nog nog för Allan. Han var ju i chock på förra utställningen. Då var det 400 hundar anmälda. Hur många som ska dit på tisdag har vi inte ens vågat räkna ut! Imorgon håller vi tummarna för spårkompisen Xci och kennelkompisen Penny, de ställs ut båda dagarna. Xci har redan svart på vitt att hon är skitsnygg, penny slog ju ut Allan sist så hon är oxå skitsnygg. Allans två favoritbrudar på ett å samma ställe, kan det bli bättre?! Vi ses på tisdag brudar!
Då kommer jag (Allan) å då får vi se om jag åker hem som snygg-Allan igen eller om jag blir Bonn-Allan ha ha
Efter promenaden idag var jag definitivt Bonn-Allan! Alla kobajsar var frusna men plötsligt händer det, jag hittade en icke frusen hög från nått annat djur å vet ni hur skönt det var att rulla dig i den å vet ni hur inte skönt det är att bli duschad???? Det vet jag:-)
//Hjalmar & Allan

1 kommentar:

Gordon sa...

Hoppas det går bra med Hjalmar hos veterinären - och LYCKA TILL, Allan, på utställningen. Kramar från Gordon och oss