söndag 7 juni 2015

Utställning vänersborg

Idag har vi delat upp oss och gjort saker som vi är bäst på. Hjalmar stannade hemma i mormors vård, vilket innebär soffhäng, kli, uppmärksamhet i massor, lugn och ro, grisöron och promenader i sin egen takt! En fantastisk dag helt enkelt!
Jag Allan drog med matte o husse till Vänersborg och utställning. Fick träffa brudarna Penny och Bella, plus syrran Hedda! Det var det roligaste av allt. Matte verkade mest uppspelt över att få gå och kvittera ut två rosetter en för excellent och en för 1a pris i klassen! Det var första utställningen för mig utomhus, så det var lite nytt. Nu skötte jag mig bra iaf. Tandvisningen gick kanon, den kan jag tycka är ett tillfälle till bus med domarn annars. Fick väldigt fin kritik, med en liten anmärkning på att jag fortfarande är lite vinglig i "framvagnen". Vi var även inne i uppfödarklass. Där fick vi oxå fin kritik plus hp. Det gav oss ju en biljett till eftermiddagens final. Nu tyckte dock uppfödaren att vi inte behövde vänta in den.....det blåste halv storm...så vi tog en fika och åkte hem. Nöjda och mycket glada över dagen!
//Allan & Hjalmar

1 kommentar:

Gordon sa...

Jätteroligt att höra att ni alla hade en så bra dag! Stora och välförtjänta kramar till alla två- och fyrbenta från oss alla