söndag 28 juni 2015

Utställning

Hej hopp vilken dag!
Idag drog jag å människorna till Borås för utställning. Kärevänner som mitt självförtroende steg, domare Per Lundström gav mig en massa bra kritik. För min insats fick jag en trave rosetter:
Kvalitetspris Excellent
Konkurrensklass placering 1 och CK (certifikats kvalitet)
Bästa hanhundsklass placering 1
Cert
BIM (bäst i motsatt kön)
Bäst i ras blev Velvet Dandy's Aura å hon mina vänner går inte av för hacker, hon är champion både här och där. Domarn tyckte det var svårt att skilja oss åt, men helt rätt hon är mycket mer rutinerad och som sagt champion jag är ju flera år yngre och nybörjare, men har som domarn sa en lovande framtid!!!
Jag är nu rätt trött efter denna dag. Glad att fått träffa Bella, pappa spike, Xci och nestor. Sen morsa jag även på faster alice, bellas brorsa och min syrra lexi. Rena släktkalaset! Vilken dag va, behöver jag säga mer. Jo förresten när de ropa ut att jag fått Ck kom första tåren på matte, när de sen sa att jag fick Cert ja då bröt det stora tårkalaset ut på riktigt. Nja vet inte om vi ska släpa med henne på sånt här. Lite retligt!!
Nu är jag hemma hos hjalle igen å då kan jag lova hjälper inga rosetter. Jag står inte högre i kurs än innan ha ha! Hjalle har haft en skön dag med mormor'n det är som att vara på spa säger han. Full uppmärksamhet och allt serverat.
Nu sova lite.
//Allan

1 kommentar:

Gordon sa...

Verkligen härligt att läsa, och än en gång stort GRATTIS, käre Allan. Det blir superroligt att följa din fortsatta karriär!