måndag 20 juli 2015

Agility

...det var inte igår jag var på en agilitybana! Matte trodde att jag inte ville detta längre då benen är lite tröttare än för 10-11 år sen! Ha ha men huvudet är det inget fel på så att detta är kul mindes jag väl. Matte fick ställa in hindren på lågt, sen körde jag banan.....ja hon fick påminna mig lite om slalomet men det andra satt fint.
Allan fick köra sen oxå, det var ju som att släppa ut en kalv på grönbete, han for omkring okontrollerat. Fast när värsta förtjusningen lagt sig så gick de igenom hindrena ett efter ett. Tallen fatta ju.....det kan nog bli nått av honom. Nu är det iof så att detta är tänkt som aktivering, kontaktträning osv i första hand. Så lite träning varje dag under sommaren kanske det kan bli!
//Hjalmar....,,å Allan

1 kommentar:

Gordon sa...

Vilka härliga minnen som väcks till liv av att se Hjalle på en agilitybana! Tänk så roligt det var! Och så kul det ska bli att följa Allans karriär i agility.