söndag 12 juli 2015

Tvååker

Igår var vi på utställning i tvååker! Det gick bra men inte lika bra som sist! Det blev högsta betyg på bedömningen ett excellent och 1a pris. Men denne domaren var snål å gav mig inget ck så nån tävlan mot andra hanar, med chans till att tävla om bäst i ras och cert blev det inte! Nu är det ju så att domarns tycke å smak styr ju, men vad kan ha förändrats på två veckor när jag blev bim och fick cert. Mina människor tyckte jag skötte mig bättre i ringen denna gång än sist! Ja ja bara å strunta i å gå vidare. Roligt var det iallafall att Bella (min kennelkompis som är syrra med penny o 3 veckor äldre) fick sitt första cert och blev bim. Penny min stora kärlek ställdes ut på fredagen och blev bim och fick cert! Så helgen var lyckad för oss Canine Connection's hundar!
Hjalle hade det gött hemma med mormor'n, han behöver ju lite semester från mig ibland. Det är inte lätt för en trettonåring att hänga med eller orka med en ettåring hela tiden!
//Allan

3 kommentarer:

Gordon sa...

Då får du ändå vara nöjd, käre Allan. När blir ditt nästa utställningsäventyr? Kramar till dig och Hjalle.

allan sa...

@gordon
Jag är jättenöjd, mina människor är oxå jättenöjda. Som de säger jag utvecklas för varje gång i ringen o får mer rutin. sen är det ju tvära kast i denna bransch det finns en mall domarn utgår ifrån sen är det deras personliga tycke som avgör i slutänden. Ibland gillar de stora hanar ibland små osv....
det blir nog början på aug nångång nästa utställning.
//allan

Gordon sa...

Tack för din kommentar, Veronica! Som du förstår följer vi Allans karriär med största intresse och engagemang. Men vi är inte riktigt kunniga eller uppdaterade i vad som gäller för utställningar. Därför är det alltid roligt när du berättar för oss! Och den här grejen med pälsvalpen var ju en RIKTIG höjdare! - Kramar till er alla från tillg vännerna Gordon, Mari och Bengt
P.S. Vi vill också alltid och gärna veta nytt om käre Hjalleman!