lördag 7 november 2015

Blodspår!

Idag träffade vi våra spårvänner för lite häng i skogen. Dessutom var vår främste spårläggare med så vi fick riktigt goa spår att bita i.
Mitt (Allans) var ganska lång innehöll bloduppehåll, vinklar och återgång. Efter att suttit å laddat i bilen (jätte länge enligt mig själv) var jag i det närmsta överladdad när det blev min tur. Spåret gick fint, även om det tog ett tag att klura ut va de ville ha sagt med återgången. Insåg till slut att det var ett sidospår som de försökte lura ut mig på, hittade tillbaka till det "riktiga" sen var det bara att köra på. Klöven hittades, matte blev lycklig och då blir jag lycklig:-)
Matte gick med och tittade på både Xci och Vegas spår. Xci och jag är ganska lika, har varit lite valpiga i spåret förut. Men nu börjar det ta form, som målmedvetna små stridsvagnar tar vi oss an spåren och gör det med den äran.
Vega är en klass för sig, hon är som Hjalmar i hans glans dagar. Hon har driv i stegen och utstrålar självsäkerhet. Inga tveksamheter där inte, den tjejen vet vad hon gör. Så idag bjuder vi på en bild på Vega och klöven.
Gordon fick ett litet blodspår för att öka motivation. Vi fick uppfattningen att detta gått bra. Matte såg inte detta, men vi fick rapport av gordons husse.
För er som undrar vad Hjalmar fick göra, så valde han att hänga med husse och jobba istället. Han är ju pensionerad från skogen, åldern har tagit ut sin rätt. Han brukar få göra upplet, men idag bytte vi skog och det skulle bli lite mer väntan i bilen. Så med sällskap av husse och ett grisöra (vilket inte var särskilt långvarigt sällskap) hade han det mycket skönare och lugnare på kontoret idag!
Tack till Vega, Xci och Gordon för en jätte rolig förmiddag i skogen!
//Allan

1 kommentar:

Gordon sa...

Vilken jättetrevlig rapport! Tack själva för en mycket rolig förmiddag. Och GRATTIS till en skicklig spårhund!