fredag 19 juni 2009

Jakten på Bambi

Joho vi körde en spåromgång innan midsommar. Det var som vanligt vi och våran matte, Baron och Falstaff m husse och Tant V. Vi körde blodspår, allt gick enligt planerna och vi fann klövarna och bytte den gladeligen mot köttbullar.

Hjalmar: Jag drog iväg i en sån hast vid spårpåsläppet, så matte fick släppa spårlinan för hon tyckte den brände lika skönt som i barndomensdagar då hon lekte med drakar....hmmm sprutar inte såna eld?

Pucko: Men nu menar hon inte såna drakar, utan såna som man flyger med, man håller i en lina.

Hjalmar: Hur som helst så satte jag spåret och fick jobba riktigt ordentligt för att inte låta mig luras av alla vinklar och bloduppehåll....och alla andra svårigheter som kan bli fällor!

Pucko: Jag tar det hela med ro, har inget att bevisa, jag vet att jag kan både person och blodspår vid det här laget. Men jag föredrar nog personspår och det enbart för det var mer utdelning av köttbullar då!!!!!

//Pucko & Hjalmar

Inga kommentarer: