onsdag 25 augusti 2010

Falstaff & Vega


Vi har varit iväg och träffat våra(Falstaff och Vega) spårkompisar ikväll. Vega är en riktig liten skönhet och poserade vant iför kameran....men Falstaff var idag lite blyg och busig så kemeran gillade han sådär idag.
Alla spårade utom Hjalmar som bara fick vara social pga sin skada i tassen, jag (Pucko) fick ett gammalt hederligt spår med apporter. Gissa om det var roligt....för då får man ju köttbullar vid flera stopp inte bara vid slutet som det är i blodspår. Glädjen var total när alla pinnar (apporter) hittats! Jag tycker man kan summera dagens insats så här "still going strong i spårskogen". Som en liten bonus hjälpte jag även matte att hitta en näve kantareller som vi stekte när vi kom hem. Försvinnande gott säger matte men jag tror det var försvinnande lite!
Jag (Hjalmar) är väl lite besviken över att inte fått spåra ikväll, men jag fick en och annan köttbulle iallafall..... I måndags var jag och tog dränet i foten, klarade det utan att få lugnande....men det krävdes matte och 2 sköterskor för att hålla still mig plus en sköterska som klippte bort stygnen runt dränen och tog ur dem. Imorrn är sista dagen med pencilin, dessvärre måste jag behålla tratten ett tag till......ända tills det läkt för jag får inte operera i såren själv sägs det!!!!
//Pucko & Hjalmar

2 kommentarer:

Gordon sa...

Vilken HÄRLIG rapport - från en lyckad kväll i spårskogen! - Många kramar till kära vännerna Pucko och Hjalmar från kompisarna Falstaff och Vega

Lix sa...

Värsta lyllosarna liksom! Skitavis faktiskt! Min matte får inte lägga blodspår i våran skog, dumt tycker jag... men hon är en jäkel på att gömma godis överallt i skogen! Skitabra!
Hare (är kul) kalasfint!