torsdag 12 augusti 2010

Hjalle laddar för spår.....


igår var vi tillbaka i spårskogen igen. Vi hade en gästspårarinna med oxå...schnauzern Vega! Å vem tackar nej till lite snygg kvinnlig fägring....inte vi iallafall, hoppas hon vill vara med igen.

Puckos spår rapport:
Mitt spår låg på öppet fält. Ett relativt enkelt med blod och klöv som sig bör.....numera spårar jag väl mer för att det är roligt och tränar en del på tekniken att gena på ett lyckat sätt. Tycker nog att den tekniken börjar ta fäste och att den funkar bättre och bättre för varje gång. Så vad kan jag mer säga än att jag hittade klöven och det betydde kokt skinka....yammie!

Hjalles spår rapport:
Jag tränar definitivt inte på att hitta kortast väg....jag tränar på att bli en säker och pålitlig eftersökshund. Falstaffs husse som la mitt spår gick med bakom (alltid bra med någon som agerar skytt och prasslar lite bakom så jag lär mig att inte den personen ska uppta mitt intresse utan att jag fokuserar på spåret) och kollar så jag sköter mig. Som vanligt innehöll det vinklar med och utan blod, bloduppehåll och återgång. Det roligaste med spåret igår (som så många gånger förrut) var att jag fintade matte....(hon kan ju inte läsa mig, för jag har nosen i backen vare sig det är rätt väg eller jävelskap och svansen ser lever samma liv oavsett vad som är i görningen ha ha)...så när hon trodde vi var ute på riktiga villovägar så var vi vid Bambi. Med andra ord så tog jag henne fram till klöven som agerade skadad Bambi och matte blev överlycklig och jag med för jag fick ju köttbullar! Falstaffs husse han gav mig betyget "i det närmaste perfekt"! Va vad gillar ni den kommentaren.....inte illa för en liten bråkstake som får sitta bakom lås och bom ibland!

Vi tackar våra trevliga spårvänner för en härlig kväll i skogen som avslutades med, ja förrutom att alla hade lyckade spår, en dusch....en ordentlig regnskur!


//Pucko & Hjalmar

1 kommentar:

Gordon sa...

Käre Hjalleman - spårläggaren och iakttagaren intygar: det var en riktig uppvisning och ett SUVERÄNT spårande. Mycket imponerande, och jag undrar om det inte är det bästa du har gjort! Du är i högform! - Kramar