onsdag 8 augusti 2012

Lite däven & spår

Ikväll hade vi spårkväll igen! Vi kom inte med den starkaste laguppställningen visades det. Hjalle är halt efter att ha stukat eller sträckt sig i bakbenet/höften. Pucko som var på alerten tidigare på dagen var allt annat än pigg när vi kom fram. Kvällen har fortsatt på samma vis för honom. Vill inte ha mat (men gärna en Frolic, köttbulle eller korv), är väldigt trött, går väldigt långsamt och vill inte gå upp för kökstrappen, huvudet slokar och svansen hänger ledsamt. Han har nu gått och lagt sig för natten och vi hoppas han vaknar pigg imorgon. Mitt (hjalles) ben funkar ngrlunda men jag vill inte hoppa upp i soffan och så där.

Så om vi ska summera spårkvällen som blev en uppletarkväll för oss båda så...jag (Hjalle ) körde först och måste säga att det var rätt kul engång ( en omgång 5 apporter), hitta dem uran nån större ansträngning. Matte la då ut ngr till men ni vet det där med repetitioner är inte min grej. Så den omgången hitta jag förvisso oxå men inte med ngn större iver! Pucko kom till slut ut oxå för att röra på sig....men ack va långsamt han gick och visa var apporterna låg. De flög inte genom luften denna gång utan han visa bara lite försiktigt var de låg tog en köttbulle vid varje. Sen blev det inte så mkt mer....jo lite grabbhäng med falstaffs husse och massage. Vi vet att han är gammal men vi vill ändå se hans vanliga jag och fantastiska iver att hitta apporterna, så vi hoppas innerligt på att det är en tillfällig formsvacka och att pucko vaknar som sitt vanliga jag imorgon!
Gonatt alla & tack spårgänget för ikväll!
//Pucko & Hjalmar

Uppdaterat torsdag!
jo då idag är jag (Pucko) mycket bättre...druckit mkt vatten hela natten och piggnat till, går inte nått snett och huvud och svans hänger inte så som igår! Japp jag skrämde matte lite igen...
//Pucko Albin Dolk

1 kommentar:

Gordon sa...

Alltid lika roligt att träffas. Och en väldig lättnad att höra att Pucko Albin Dolk är piggare idag. Hoppas också att Hjalles hälta ger med sig. - Kramar