lördag 20 oktober 2012

Min dejt

Idag har jag haft en dejt med Söt-Stina. Det var dags för denna lilla dam å få andas in ett härligt blodspår. Om hon var född till detta....ja banne mig! Det är alltid lika roligt å se när polletten trillar ner, från att liksom fastna på "skottplatsen" till att söka sig ifrån den å se att blodet finns längs en sträcka. Ingen nos i vädret på Stina, hon höll nosen i backen hela spåret och hittade klöven vilken hon mer än gärna ville ha! Bra jobbat bruden!
Hennes "brorsa" Swing fick oxå gå ett spår. Han har vi lagt till förut men det var evigheter sen. Det var dock inget som hindrade att han fick ett mycket svårare spår med bloduppehåll, vinkel och återgång genom fin skog, risig skog och kalhygge i sumpmark. Hur klarade han det......GALANT! Även här var nosen nere i spåret och han hade ett enormt driv framåt utan att för den delen hasta för fort!
Jag var inte bara lekledare utan fick ett halvsvårt spår ( inte alls så klurigt och långt som falstaffs husse brukar lägga...), det gick fint och det var en rolig eftermiddag i skogen! Det har inte blivit så mkt skogsluft det senaste för min del. Jag å matte har mest underhållit oss med målning och spackling hos grannen:-)
Ikväll åkte jag på en klippning....trodde ju att jag skulle kunna avleda matte ännu en gång, men nej! Jag är tjurig men hon är f*n så mkt tjurigare så hon vann kampen! Jag fick helt enkelt finna mig i att bli korthårig! Tror dock att jag kan råka ut för lite mer frisering imorrn, hon sa nått om att det inte blev riktigt färdigt!!! Ja ja det är väl inte så farligt säger ni men jag gillar inte pälsvård.
//Hjalle

3 kommentarer:

Gordon sa...

Bra jobbat, Stina och Swing! Ni kanske kan bli (nästan) lika duktiga som Hjalmar. Men då får ni kämpa hårt!

darkangel och fröken Jokkmokk sa...

Vad duktiga ni är! Jag har klöv och blod i frysen men oj vad trögt det är att lägga spåret ;)

puckhjall sa...

@falstaff
Man kan säga att intresset för blod är lite mer inbyggt i drevrar än i oss vanliga hundar! Swing är super duktig och Stina kommer garanterat bli det för vilket första spår hon gick! Vi får ta ett spårtillfälle ihop nångång så ni får se!
Kram
@seila
Ja blodet och klöven hade nog legat kvar i frysen här oxå om det inte vore för våra vänner som ser till att vi kommer ut:-)
Kram

//hjalle