onsdag 3 september 2014

Spår

Tjo klo han är värd varenda öre den där valpen! Killen fatta ju vad spår är! Vi har varit iväg å spårat! Jag är ju gammal i gemet å kan det där, fick dock ett kortare spår idag pga att jag går på penicillin å matte tänkte att jag kanske inte hade så mycket energi. Det var på öppet fält vilket brukar va lite svårare än skogsterräng. Nu var det bara det att två bilar dundra in på fältet å körde först efter oss och sen över spåret kan säga att det blev rörigt även för en mycket rutinerad hund. Nu löste det hela sig ändå och jag hittade apporterna och belönades med köttbullar. Lyckliga mig!
Allan han fick ett direktspår. För att han skulle få ner nosen i backen drogs en strumpa med köttbullar i. Ja ja nu kanske det finns ett antal besserwisser människor som tycker det strider mot bättre vetande. Denna metod har funkat utmärkt på mig och pucko. Vi har blivit klockrena spårhundar. Hur som helst nosen fick Allan ner i backen, följde spåret och hittade sin leksak. Allan 11 veckor har gjort sin debut och bekantas sig med spårvärlden. På sikt kommer allt utvecklas och tids nog blir det blod och Bambi spår. Men först får han va valp ett tag:-) Bra jobbat Allan!
//hjalle
PS bilden har inget med textens innehåll att göra, bara ett bevis på att vi är så pass mycket kompisar att vi ibland kan ta en tupplur ihop ibland!

1 kommentar:

Gordon sa...

Käre Allan - du har den allra bästa läromästare i "storebror" Hjalmar: en mästerlig spårhund. Och din matte är minsann inte dålig som förare!