söndag 14 september 2014

Stina, odlingar och lite annat!

I helgen har vi gjort en del som för en valp är väldigt uttröttande. Det ger den äldre Herren lite andrum.
Igår drog vi till Stina (snygg-sagas kompis) så hon och Allan fick leka av sig. Stackars Stina och sagas matte när hon kom hem för vi städade inte efter oss!!! Inte heller ställde vi möbler och mattor där de engång stått. Hur som helst, Allan blev trött och Stina ännu tröttare.
På kvällen hjälpte vi matte med pallkragsodlingarna. Allan hoppa i dem och högg i växterna för att i nästa sekund sitta i ris/komposthögen och strimla allt från rabarberblad till pinnar.
Idag tog vi en skogspromenad. För Allan är allt nytt än, men jag Hjalmar tyckte mest jag hörde hur soffan hemma ropade och bad mig komma tillbaka. Så länge jag märker att promenaden är i riktning från hemmet går jag väääääldigt långsamt. När jag sen känner att vi bytt riktning mot hemmet ja då springer jag som vilken unghund som helst. Väl hemma däcka Allan bredvid vattenskålen efter han fyllt på vätskenivån igen. En stund senare kom farbror Simson och då blev det lite bus och lek igen.
Så om ni undrar lär det inte bli nån valvaka för oss! Och så länge de inte talar om något hundparti är ju skiten rätt ointressant:-)
Nä nu ska vi umgås med soffan.
//Hjalmar & Allan

1 kommentar:

Gordon sa...

Jag är som du, Hjalmar: när vi vänder hemåt efter långpromenad, då sätter jag fart. - Vad säger du: ska vi starta ett hundparti? "Hunddemokraterna"? Kram från din och Allans kompis Gordon