torsdag 18 september 2008

Blodspår & kvällsarbete


Som vi utlovade igår kommer här en rapport från min (Hjalles) blodspårspremiär! Så här går det till, en människa går ett spår där de skvätter ut blod och drar även en klöv efter sig. Lägger klöven i slutet av spåret och det är den jag ska hitta. Jag behöver bara markera den....och sen invänta jubel från matte och kanske en köttbulle eller två:-))

Först la de ett "valpspår"till mig. Till en början fick jag bekanta mig lite med Bambis fot(klöven), sen fick jag kolla på spårläggaren när han (Cosmos husse) gick iväg, när han sen kom tillbaka fick jag lukta lite på blodflaskan. Sen bar det iväg, inte i någon överdriven takt då jag var väldigt fascinerad av bloddoften, detta behövdes undersökas lite närmare på sina ställen. Men jag knatade på och rätt var det var så fann jag Bambis fot liggandes där på backen. Jag markerade den, vilket räckte, för lite otäck var den så jag satte inte tänderna i den. Andra spåret var längre, inte i någon enkel terräng (mer en sån som Baron skulle sätta i samband med en kommande pälsutredningsstund ha ha ). Detta gick ändå överförväntan.....skulle vilja säga att det gick kanon! Stannade förvisso och drack lite vatten i ett kärr och gjorde ett par utsvävningar, men för att vara helt säker på vilket håll jag skulle åt såg jag detta som en nödvändighet!!! gissa vad, jag hitta Bambis fot och jag satte tänderna lite i den! Å vet ni vad, det smakade mera, detta vill jag göra fler gånger. Jag är nöjd, matte är nöjd och Cosmos husse verkade nöjd oxå!

Ja, medans "fjant" var ute och roade sig, stannade jag (Pucko) på jobbet och hjälpte husse med lite mek i verkstan. Ibland kan han ju behöva lite hjälp :-)) Fick även lite mutor (grisöron) innan matte och Hjalle åkte. Å gissa vad....grisöronen har jag gömt, vi får väl se vem som hittar dem först. Matte eller kunderna!!! Ha ha...

Godnatt blogvärlden! F´låt att det blev ett sånt långt inlägg....

//Pucko & Hjalmar

1 kommentar:

Gordon sa...

Nädu, käre Hjalmar, några sådana äventyrligheter som förorsakar PÄLSVÅRD ger jag mig INTE in på. - Kram och GRATTIS från tillg. Baron