måndag 5 december 2011

En snöbild till o veterinär besök

Vi har i eftermiddag varit på återbesök hos veterinären. Det var överfullt med sjuka djur så vi fick vara i kattrummet. Å det var otäckt. Jag började klättra på matte och riva henne på benen, när hon satte sig på en stol hoppade jag upp i hennes knä. Otäcka dofter där inne. Veterinären hade inte tid med oss men snälla Gunilla la om  förbandet och hon tyckte det såg riktigt fint ut. Alltså efter vad som känts som sju svåra år går kanske åt rätt håll. Tänk det kanske blir en jul utan tratt!!!

 

På torsdag ska jag dit igen o träffa veterinär Karin, det blir bra.

 

Jag kanske glömde nämna att jag stretade och kämpade emot. Matte fick praktiskt taget häva sig över mig. Nä varken det eller omläggningen gjorde ont men jag hade bara inte lust att va med!! Sån är jag.....charmigt va? Inte alls säger matte som kände sig som hon varit på gymet ett par timmar när vi var färdiga :-)

//hjalmar vilding

4 kommentarer:

darkangel och fröken Jokkmokk sa...

Förstår att du inte ville vara med! Räcker nu va? Din matte gjorde det bra som orkade hålla.
När Seila skulle vaccineras sist fick hon ha munkorg på sig. Hon ville inte alls vara med. Två tjejer fick hålla fast henne. Jag skämdes för hon har ju inga negativa erfarenheter av veterinärbesök. Var bara väldigt mycket lapphund ;)
Hoppas du slipper tratten snart!
Kram till dig, Pucko och matte

puckhjall sa...

@darkangel & seila
precis, det har varit lite mycket på sista tiden. tror att jag o seila skulle passa fint ihop. hon riktigt mkt lapphund och jag är väldigt mkt schnauzer:)
Massor av kramar till er från oss o matte

Gordon sa...

Åh, så skönt att du är på rätt väg, käre Hjalmar. Vi har varit så oroliga och nu är vi lika lättade som vi hoppas att du och din matte är. Kramar i mängd!

puckhjall sa...

@falstaff m människor
Tack, det hjälper ju till när ni är så många som håller tummar o tassar för mig oxå!
kram