torsdag 8 december 2011

Röd strumpa

Nu har jag varit hos veterinärn och lagt om såret igen. De hade kallat in det tunga gardet idag, dvs Görel. Hon brottade ner mig på bordet och matte höll i bakbenen. Allt medans veterinär Karin kunde lägga om och titta över såret i lugn och ro. Det såg fint ut, glipade lite och hon räknar med att kunna ta stygnen på måndag. Själv hade jag förberett genom att plocka bort det gamla förbandet. Det gjorde jag igår, man viker bara tratten lite mot golvet och sen ser man till och lea upp benet så man böjer det i en högst onaturlig ställning. Sen är saken biff!! risk finns att man får lite skäll men det är klart värt det:-)

 

Godis åt jag inte idag heller hos veterinärn men snäll som jag är tog jag med dem till Pucko. Ådet var nog inget gift för han lever än .

 

//hjalle

2 kommentarer:

Gordon sa...

Det låter ju jättebra, käre Hjalmar! Bra jobbat att du själv hjälpte till med att plocka bort förbandet. Snällt av dig att dela med dig godis till Pucko! Jag, Falstaff, tycker också att det är en JÄTTESNYGG strumpa du har fått. EN SÅN VILL JAG OCKSÅ HA!!! - Kramar till er alla

puckhjall sa...

@falstaff
tar jag av mig den så kan jag ju lägga den på posten till dej;-)
tack
kram fr oss