lördag 2 juni 2012

Auktion

Idag fick jag bestämma vad vi skulle göra. Efter ett tips från Onkel så drog vi iväg på en auktion. Ett dödsbo efter en man som satsat på samlandet. Under visningen konstaterade vi att man ska ha minst två av alla saker. Huset han bott i är litet, men han har soffgrupper till fyra hus. Traktorer, järnhjul, smörjkannor, kärror, grepar, spadar, liar i määääängder. Det finns en jättefin affärsvåg och hushållsvåg modell äldre....dem vill matte ha. Dessvärre auktioneras de ut i sista delen av kategorin och det hade väl funkat å vänta på om vi haft semester i en vecka! Utroparen tror att de ska vara klara innan midnatt men jag är skeptisk!
Nu har vi satt oss i bilen en stund jag pratar så så matte är rädd att de ska tro att jag bjuder på grejerna. Sen har jag träffat en massa trevliga gubbar som gärna stannar och pratar med mig en stund!

//pucko

2 kommentarer:

Loke sa...

Hörru låter som du haft en spännande dag, massa intressanta grejor å kolla in, köpte matte grejerna på bilden? De e ju sånt du gillar. Hade en hyfsad lördag ja mä, husse fixar på gårdsplan´ med sin grävare. Han tycker det är kul, de förstår jag, gilla oxå å gräva. Massa intressanta å kul grästorvar fixade husse, de var till mej tror jag/ha´t gött Loke

puckhjall sa...

@Loke
Nä det blev inget handlat...de tog en fasla tid på sig. De här grejerna var på omr 2 å efter 3 timmar hade de kommit halvvägs på 1a området. Fatta att gubben hade prylar. Å det vi (matte) ville ha va på område 3 som skulle auktioneras ut sist. Så åker vi dit nu kanske de kommit dit ha ha!
Grävning är kul jag gillar å sitta med i grävarn. Trycker man lite på spakarna händer det grejer. I mina öron låter det som du å husse haft en kanon helg!
Hälsa människorna
Kram fr nr dolk som är kung på kusten;)