torsdag 14 juni 2012

Bästa spårvännerna

Ikväll hade vi en träff med våra spårvänner. De hade med en påse hemmatillagade grisöron i present till Hjalmar. Det fanns en klausul att följa å det var att dela broderligt med pucko! Å det har hittills följts kan vi meddela. De smakade dessutom himmelskt! Tack<3
Om vi ska säga något om spåret och uppletet då. Falstaffs husse la mitt (Hjalmars)spår. Roligt och lurigt! En apport låg väldigt tidigt så den sprang jag över då spårivern tog överhand. Så det måste vi öva på igen -kom ihåg till nästagång apporter tidigt i spåret-! Annars gick det fint tycker jag, å för att citera spårläggaren "jag får ståpäls" ja så fint tog jag spåret tidvis. Det märks ganska väl när det varit ett långt uppehåll, jag blir ivrig, vill mycket och glömmer lite apporternas värde. Vi är dock mycket nöjda med resultatet!

Upplets-mästaren pucko:
-jag bara älskar att få ha min show inför publik, som är som en hel hejarklack och jublar när jag hittar apporterna och byter dem mot en köttbulle. Ni vet ingen musik ur jukeboxen utan mynt....mina mynt är köttbullar! Å är det nått jag lärt mig under mitt låååånga liv så är det att ha vett att ta betalt! Joho då det gick så bra så med mitt upplet!
En kanonkväll helt enkelt, det är vi rörande överens om. Annars är det väl inte våran grej att komma överens.
//pucko & Hjalmar

2 kommentarer:

Gordon sa...

Vilken trevlig rapport!

Vi kan som observatörer intyga följande:

Hjalmar - suverän i spåret. Även om han nosar på annat hittar han alltid tillbaka till sitt spår. Härligt att se!

Pucko: vilken målmedvetenhet och glädje.

Båda ger oss ståpäls av beundran, och vi fylls av glädje över dessa mångåriga spårkamrater!

Puckhjall sa...

@falstaff m människor
vi tackar för beröm o suger åt oss som svampar:)
trevlig helg
//Puckhjalls