lördag 30 juni 2012

Vilken dag

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Jag är så trött nu att jag måste skriva fort så jag får sova sen. Tidigt imorses kom mormor, hon skulle stanna hos oss och umgås med Pucko. Jag, matte och husse drog iväg och första stoppet blev i en fiskeaffär. Där köpte jag en katt - nä ingen levande- leksak eller mjukisdjur. Kasta oss ut i båten, handlade köttbullar och badade. Världens regnskur kom så vi åkte i land och sov lite. Ikväll gick vi ut igen och jag fick 25 makrillar i blandade storlekar! Jisses va roligt, jag va i mitt esse och högg efter dem! Det får jag inte göra säger de, men jag är stark och sliter mig ur människornas grepp ibland;)

Nä gonatt, jag ska sova och drömma om fiskar nu!
//Hjalle fiskare

4 kommentarer:

Gordon sa...

Ja, det var en rolig och innehållsrik dag. Hoppas att det blir lika kul idag. - Kramar

puckhjall sa...

@falstaff
Idag började dagen med regn o åska så det var ju händelserikt;) vi åkte ifrån regnet och kom hem till fint väder och vi har kunnat vara ute hela dagen. En bra dag detta oxå!
//Hjalle

Sofie med Levis sa...

Tänk va häftigt ifall vi sprungit på varandra på bryggan i Grundsund. Det hade flickorna gillat :)

puckhjall sa...

@sofie & Levis
Ja det hade ju varit hur häftigt som helst! Hoppas Levis mår bra nu!
//Pucko & Hjalmar