lördag 20 december 2014

Upplet, spår, tomten & krigsskador

Idag var det dags att träffa Gordon och Xci med människor igen. Blodspår och upplet blev det. Jag (Hjalmar) fick ett upplet på plan mark pga min tass. Fyra apporter skulle hittas och fyra hittades. Jag kände mig riktigt glad och taggad inför min uppgift, men kanske för att matte hade köttbullar i fickan:-)
Över till Allan....
Åh får jag komma till tals här oxå?! Jo jag fick köra blodspår, matte la ett riktigt långt med snirklar och en vinkel. Fick ju prova vinkel förra helgen, den förbryllade mig lite. Men idag lät jag mig inte luras. Spåret må varit långt och lite svårare än tidigare men se det var inga problem. Jag hitta rätt å Bambi kunde räddas!
Innan vi for gem dök tomten upp, den gubben har jag aldrig sett tidigare i mitt korta liv. Hjalmar förklarade att engång om året kommer det en rödklädd gubbe med vitt skägg och lämnar paket till alla snälla hundar! Yeyy varför har ingen sagt det tidigare att man var tvungen att va snäll oxå?! Nu hade jag tur att tomten var snäll så jag fick va med på paketet som vi fick ihop. Vad det var i paketet? Grisöron!!! Mums. De har vi kalasat på här i eftermiddag. Tack snälla tomten!
Krigsskador nämndes i rubriken. Jag brukar ju tackla till Hjalmar när vi är ute, nu var det dock mörkt så jag såg inte vilken ände som va vilken brukar undvika den delen med tänder. Nu blev det en miss så jag sprang rätt in i hans gap och fick mig ett bett i snoken.
Nu ska vi fortsätta med julförberedelserna. På måndag ska Hjalmar till veterinären och det vill nog till att ni håller tummar o tassar att vi får ett bra besked om hjalles tass!
//hjalle & Allan

1 kommentar:

Gordon sa...

Heja Hjalle - det går säkert finfint på måndag hos veterinären. Och GRATTIS, både Hjalle och Allan, till suveräna prestationer i skogen idag. - Kramar från kompisen Gordon och hans människor